NYT Quietly Deletes Section Of Pruitt E-Mail Story That Contradicted Sierra Club, NRDC Talking Points

0
111
Pruitt E-Mail Story
Pruitt E-Mail Story

New York Times story that contradicted claims of wrongdoing against U.S. Environmental Protection Agency Administrator Scott Pruitt was quietly edited after publication to remove lines that challenged the talking points of environmental activist groups.

The Feb. 22 story was about thousands of newly released e-mails from Pruitt’s time as Oklahoma attorney general, showing communications between his office and the state’s energy industry.

Environmental activists claim those discussions about how to challenge environmental regulations issued by the Obama administration should disqualify Pruitt from leading the EPA.

The Sierra Club, for example, claims Pruitt is “unfit to serve” and the e-mails released this week “are as bad as we thought,” according to the group’s executive director Michael Brune.

The Natural Resources Defense Council, another group that strongly opposed Pruitt’s nomination, said the e-mails “confirm his critics’ worst fears.”

But when it was first published, the Times story reached a very different conclusion. “Despite the large volume of correspondence between Mr. Pruitt’s office and the industry players, the emails are unlikely to cause Mr. Pruitt significant new problems,” the newspaper reported. “They do expand on email exchanges or topics that previously had been disclosed.”

Conservative and libertarian news outlets RedState and Reason picked up on the Times’ reporting almost immediately.

The Indiana Law Blog also quoted the same two sentences from the newspaper’s report.

The e-mails “turned up nothing that is particularly surprising or corrupt,” wrote Ronald Bailey, the science correspondent for Reason. “It turns out that an elected Republican politician was in frequent contact with constituent companies who wanted to make known their concerns about the impact of federal regulations on their businesses,” Bailey said.

Using the e-mails to attack Pruitt is “another tiresome example of selective political outrage” by activist groups that had very close ties to senior EPA officials during the Obama administration, Bailey concluded.

But at some point after publication, the Times removed the two sentences that undercut the talking points of Sierra Club, NRDC and other critics of the new EPA Administrator.

While a correction note was posted for another change made to the story, there was no explanation for the deletion of those two lines.

Danielle Rhoades Ha, a spokesperson for the Times, did not immediately respond to a request for comment from Western Wire.

Previous articleIndustry Leaders Call On COGCC To Respect Will Of Voters, Not Backdoor 2018’S Prop 112 Setbacks
Next articleSteyer-Backed Nevada Fracking Ban Dies In 2017 Legislative Session
Deepika Adhikar is a dynamic force in the world of journalism, serving as a dedicated writer, meticulous editor, and visionary team leader at Western Wire. With a passion for delivering accurate and engaging content, Deepika oversees the platform's news, entertainment, music, and fashion coverage, ensuring that Western Wire remains a trusted source for breaking news and contemporary insights.

Expertise: Journalism Team Leadership

Highlights

  • Known for her ability to lead teams with precision and drive, fostering a culture of excellence and innovation within Western Wire.
  • Demonstrates a commitment to delivering timely and in-depth coverage across various topics, ranging from hard-hitting news stories to the latest trends in entertainment and fashion.
  • Experience

    Deepika Adhikar's extensive experience in journalism and leadership roles has been instrumental in shaping the success of Western Wire. Her dedication to upholding journalistic integrity and delivering high-quality content has solidified the platform's reputation as a go-to source for news and entertainment.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here